krokodilvirrpannan

Alla inlägg under februari 2011

Av Mie Hellberg - 28 februari 2011 08:54

Måndag igen.

Det går fort!


Kroppen känns idag...

Värst är högerfoten... 

Det kändes riktigt bra på träningen igår, så jag kunde ta ut mig ordentligt.

Och det gjorde jag....


Wow....

Men det får jag visst sota för idag...

Men det är det värt!!

Jag har nämligen blivit av med fläskveck på ryggen!!!!


LYCKA!!!

    


LillFjant är hemma från skolan idag.

Han är jätteförkyld!!

Men han är pigg i alla fall.


Så han lär sittta i soffan hela dagen. Titta på tv och spela på datorn.


Själv ska jag ta tag i att hänga lite tvätt!!

Tjingeling!

Av Mie Hellberg - 27 februari 2011 18:33

Det svider som fasen när det rinner ner svett i ögonen när man tränar....


Hehehehe!!!
Hemma efter sonens tävling.

DM inomhus i bågskytte.


Han var superduktig och jag är mäkta stolt!!

Sen var det då dags för mitt Z-robicspass på ÖIS.

Vilken härlig skock med tjejer som kom!!


Fullt med energi, underbara rytmer och bara släppa loss!!!

Svetten rann om mig idag ..

Ner i ögonen.

JÄklars vad det svider!!!


Men det känns så skönt i kroppen efteråt!!!

Jag är helt slut och musklerna liksom darrar....


Men jag är grymt impad av min egen prestation på plankan idag!!!

Jädrar vad jag tog i!!!


Hoppas att det blir lite träningsvärk i morron!!!
Men nu.. Kaffedags.... En dusch..... Och en trevlig söndagskväll!!! 

Av Mie Hellberg - 27 februari 2011 08:22

Lätt seg i pallet efter en riktigt trevlig kväll (fast egentligen 2 eftersom det var både fredag och lördag!!!) i goda vänners lag!


Sicken helg det blev!

Fredag fick jag hjälp av Lasse L med att fixa sonens pilar som han ska använda idag på sin första tävling!

Sedan blev det lite längdskidåkning med Lillfjant på isen.

Hem och drack varm choklad med vispgrädde!!


Dusch och ombyte och for upp på berget till vänner på lite ätbart och drickbart!


Massor med trevligt!!!

Lördag förde med sig kvalitetstid med häst och Lillfjant!!


Vännen Lisa kom och var oerhört snäll och klippte mig.. Så nu ser jag inte ut som kvasthilda längre!!

Tack rara Lisa!!!

Städade lite och sen fick vi eminent besök!!

Vännerna fren Berget kom ner på tacos/bastukväll!


Himlans trevligt!!

Jag är fortfarande mätt...

Hrmmm..


Önskar bara att jag hade kunnat sova ordentligt inatt, men mina leder tyckte uppenbarligen att man inte ska få ha alldeles för trevligt.. Skit vad ont det har gjort inatt...

Värst har det varit i tårna...


Idag är det då Tävlingspremiär för StorFjant!!

Jag tror att jag har värre tävlingsnerver än han!!!  


Kameran är laddad, bågen nerpackad....

Men nu blir det nog en kopp kaffe till...


Ha en bra dag!!!

Av Mie Hellberg - 25 februari 2011 08:31

Blev glatt överraskad när jag tittade på klockan.

Bara 8:30?

Och jag har redan hunnit med en del vilket känns riktigt bra!


Jag är ledig idag vilket i vanlig ordning medför ungefär en miljon saker att göra och hinna med..

Varför blir det så?


Jag menar, är man ledig ska man väl vara just det?


Men jag har ALLTID en miljon saker som jag tycker att jag ska göra.


Halva jag tycker det.

Den andra halvan tycker att det är MYCKET bättre att sitta i soffan och snygg-glo!!!


Hrmmm...


Känner mig något kluven.


Hahahaha!!!


MEn en del ska jag hinna med i alla fall!

Har stoppat i smutstvätt i tvättmaskinen för andra gången idag, tänt i braskaminen för att skynda på tvätt-torkningen, städat ur en kökslåda och ska nu bege mig till hästen.

Idag ska det lastas ur hö, motioneras häst och fixas lite.


Sen blir det skidåkning med lilla sonen på eftermiddagen.

Stor-sonen ska till sin pappa så han ska skjutsas ner till Vätterleden eftersom faderns bihang inte kan fara ut hit och hämta honom.....

Jag tycker det är underligt, men hon hinner ALDRIG det.


Att jag och T hinner skjutsa storsonen överallt och till och från hans pappa, det är säkert en annan sak..

Irritationsmoment.


Men vad göra man?

Jo, man skjutsar sonen och ser glad ut.


Han har tävling på söndag, så jag måste verkligen fixa hans pilar tills dess..

Men jag börjar med att dra på långkallingarna, underställströjan och far till KrokodilHästen!!!


Tjofaderittan! 

Av Mie Hellberg - 24 februari 2011 21:01

Idag har Lilla Blå Räserbilen blivit inlämnad till Bil-plastikkirurgen för att få ny dörr.


Som lånebil fick jag en liten röd Toyota..

Den är....




...väldigt röd..


I morgon är jag ledig.

Skönt! Har som vanligt massa grejer inplanerat, men har gett mig DEN på att jag ska ge mig på lite skidåkande!!

Har lovat Lilla Surpottan att han och jag ska ta en tur på eftermiddagen.


Storfjant ska till sin pappa i morgon och jag har lovat honom att jag ska ha fixat färdigt hans pilar till söndag...

Då är det tävlingsdags!


Så det är för den här svensken att se till att de är klara och att kameran är laddad!


Men nuär det dags för ett samtal med John Blund! 

Av Mie Hellberg - 24 februari 2011 06:53

Strax dags att fara till Holmgrens med lilla Blåa Bilen!


Den ska få en ny dörr.

En vecka ska det ta och jag får hyrbil under tiden.


En vecka?

Vad sjutton tar en sån tid?

Säkert en massa pill.

Vad vet jag?

En vanlig personlig assistent som aldrig bytt en bildörr i mitt liv.

Det är mycket som jag inte gjort i mitt liv.


Hrmmm...


Igår var jag ju tvungen att tvätta bilen.

i -9 grader..

For till Statoil på Österängen.


In i biltvätten.

Ut på andra sidan med en ren bil!!


Hålla tummarna att dörrar och bromsar inte fryser..

Men hittills har det gått bra!!


Kändes bra med en ren bil i alla fall..

Hade varit oerhört pinsamt att lämna in en så skitig bil...


Ha en bra dag där ute!

Av Mie Hellberg - 23 februari 2011 21:14

Ledig dag idag vilket innebär allt det där som jag brukar göra när jag är ledig...

Tvätta, städa, plocka, tvätta, hänga tvätt, plocka grejer...


Åkte till KrokodilHästen på förmiddagen istället!

Städade lite eftersom det skulle komma höleverans idag.

Tog ut KrokodilHästen på en skogstur.


KrokodilHästen var knäpp idag!!

Så full i bus!!!  

Solen sken och det var kallt.

Riktigt kallt.


Men så skönt i alla fall.

Bara jag och Krokodilen i skogen...


Åkte hem och hängde lite tvätt, in med en ny maskin.

Fixade iordning längdskidorna som jag inte använt sedan en miljon år!


Maken kom hem och jag frågade om han skulle med på en tur.

Det nappade han på!!


Så han och jag tog med oss DieselHunden på en tur ut på isen.


Diesel sprang som en stolle mellan oss och tyckte det var skitroligt att springa mellan oss!!


Dock var han livrädd för skidorna!!!

Känner av lite träningsvärk sedan Zumban igår.

Men det gillas!!


Lille sonen var nöjd idag.

Hans pappa var med honom ner till second Handaffären och inhandlade ett par längdåkningspjäxor, så nu kan han ge sig ut p åtur med sin mamma!!!


Men nu är det dags att titta på Fuskbyggarna en stund!!!


God kväll!!

Av Mie Hellberg - 22 februari 2011 21:50

Ajajaj!!!

Hemkommen efter veckans Zumbapass.

Trött i musklerna men ruggigt nöjd med min insats idag!!


Annika är en glädjespridare och en inspiratör av stora mått , och hon får mig att garva bara jag tänker på henne!!! Hihihihi!!!  


Zumbans musik gör mig glad.

Den är medryckande och jag gillar att den får mig att VILJA röra fötterna trots att smärtan egentligen borde sänka mig.


Men jag ignorerar smärtan och biter ihop..

Tror att jag måste ta mig till en expert för ett par ordentliga skor.



Men hur som helst..

Idag på passet körde jag järnet!

Men det är så häftigt när jag känner att jag orkar mer och mer!!

Svetten rinner...

Så vida pass...

Ner i ögonen.. 

Jävlar vad det svider!!!
Hahaha!!!

Men jag pressar mig mer...


Och mer....

Och mer.....


Plankan funkar bättre och bättre.

Sit upsen kör jag så det ryker...


Jag är sjukt taggad att forma kroppen.



Men nu är det dags för dusch och ett snack med den där John Blund....


Nästa pass blir ett Z-robicspass. Nu på söndag kl 15.

Tjofaderittan! 

Presentation

En virrpannas funderingar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards