krokodilvirrpannan

Alla inlägg under april 2011

Av Mie Hellberg - 26 april 2011 18:22

Har Zumbaabsstinens!

Ikväll blir det nämligen ingen Zumba för min del eftersom jag jobbar.

Lika bra kanske så att min fot får vila sig.


Jag käkar antiinflammatoriska tabletter och smörjer foten med Orudis.

Så skam vore väl om den inte gav sig nu då!!


Nackdel Orudis: Får inte sola foten.

Hrmm...

Känns nästan som ett I-landsproblem??


Får ha en blek högerfot ett ag.

Skitsamma, bara det slutar göra ont!!


Vet ni, har sett syrener på väg att blomma idag!!

Lite tidigt tycker jag!!


Ha en bra tisdagskväll!!

Jag håller till godo med Zumba på youtube och koreografiplanering till söndag!! 

Av Mie Hellberg - 25 april 2011 07:05

Alldeles tyst i huset.

Bara jag vaken.


Jag och min kaffekopp har djupa morgonfunderingar.


Eller.... Funderar en kaffekopp?

Antagligen inte lika mycket som jag.


Jag tror att jag tar åt mig av saker mer än vanliga människor gör.

Det kan inte vara normalt?

Elelr vad är egentligen normalt?


Vad är det som sätter upp normerna för normalitet?


Är det socialstyrelsen som gör det?

Hrmmm..


Varför växer inte alla naglar lika fort?

Många tankar såhär tidigt en morgon!

Nä, jag tar nog en kopp kaffe till.


Varför ska jag ta åt mig hela tiden?

Allt kan ju inte vara mitt fel.

Omöjligt.


Så jag får väl fundera ett tag till.

Jobb-tajm.

Av Mie Hellberg - 22 april 2011 21:08

Hej, det är jag igen.


Nu är det lite jobbigt.

Varmt och det kliar i pälsen..

Matte borstar och borstar och drar mig i pälsen...


Ganska skönt, men det är jobbigt att stå stilla!!

Raggis är en slöhög.

Han vill bara stå i solen och sova.


Igår var det kul må ni tro!!

Matte fick nåt fnatt och drog ut mig i skogen med Raggis och lilla Flickan.

Och jag fick SPRINGA!!!

Jäklar vad det liksom kliade i benen!


Raggis hoppade över ett träd.

Lilla Flickan skrattade jättemycket och det lät så roligt!!


Så kom vi till Ängen och då sa matte att vi skulle galoppera!!

Vad jag blev glad!!!


Jag tänkte att nu jäklar ska jag visa Raggis vem som är snabbast!!

Men det liksom bara spritte i benen så jag var tvungen att springa!!


Raggis drog iväg med Lilla Flickan som skrattade sådär högt igen!!

Matte den jädra tråkmånsen tyckte inte att vi skulle springa så fort ....


SÅ det blev sånt där studs i benen...


Idag blev det liv i luckan!!

Ni skulle sett hur min matte såg ut idag!!


JAg höll på att svimma!!

Hon hade varit på Zumba. Klädd som en häxa.


Vad är en häxa??


Jag har ingen aning, men hon såg konstig ut!!

Det blev en svängom ut i skogen med Raggis och Lilla Flickan idag igen, men Raggis var skittråkig!!


Men vi sprang idag igen!!

Oj vad roligt det var!!!


Men sen gick vi till ridbanan.

Hrmmm..


MAtte hade nog nåt konstigt på gång..

Men så fick Lilla Flickan hoppa upp på min rygg!


Oj vad lätt hon är!!

Jag gick så försiktigt jag kunde!!
Och matte sa att jag var duktig och då blir jag så glad!


Undrar vad hon ska hitta på i morron... 

Av Mie Hellberg - 20 april 2011 21:37

Sicken dag...

Jobb, möte, hämta sonen, sonen till träning, åka och handla, hem och packa upp och plocka in, äta...


Attans vad trött jag är...

Idag känner jag mig trött...


Så n u blir det tack och gonatt.....

Av Mie Hellberg - 17 april 2011 08:42

Kl 10-12 idag är det premiär för en ny omgång Tipspromenader i Bunn!


Start och mål vid Byahuset i Bunn.


Servering finns med kaffe, våfflor och annat smaskigt!!!


Kom ut och se en underbar natur i vårskrud!

Av Mie Hellberg - 16 april 2011 17:54

Jag bor i en by som heter Bunn om ni nu har missat det.



Vi har ett Byalag som är aktivt och som har funnits sedan 1974!

Ganska häftigt faktiskt!


Vi har en Aktivitetskommitté som ser till att det ordnas aktiviteter för Bunns invånare!


   

Henrik Lindell, Britt Skoglund, Ingrid Reuthammar, Carl-Johan Lindell och Daniel Hult.

Vill ni komma i kontakt med Aktivitetskommittén?

Antingen mailar ni till info@bunnivarahjartan.se , eller så mailar ni till:  ingrid.reuthammar@hotmail.com !



Det som är planerat nu är att Tipspromenaderna startar i morgon, söndagen 17 april 2011 kl 10-12!


Vidare har vi traditionellt Valborgsmässofirande, Fiskets dag, midsommar osv!!

Titta in på www.bunnivarahjartan.se och titta i kalendern!


Vad vill Du se på sidan?

Maila mig och berätta!! info@bunnivarahjartan.se 


Glöm inte att vi har en tävling på hemsidan!!!


Skapa en ny logga till Bunn!!!


Tävlingen pågår t o m 1/6 2011.

Första priset är en massage!!


Tjingeling!






Av Mie Hellberg - 14 april 2011 07:53

Tjena mors!

Nu ska ni få höra vad kärringen har hittat på!!

Det kliar ju så förpillat av vinterpälsen...


Men det har kärringen hajat, så hon borstar och drar i pälsen och det är sååååååååååååååååååå skönt!!!

Särskilt vid halsen och under magen, med fasen vad det kittlas under magen!!!


Men igår tog hon priset tror jag..

Hon grejade med min man..

Hon sa att det hette tofsar??

Ehhhh...



Jag är skeptisk...

Men det var visst för att hon skulle komma åt att gnida bort pälsen under manen!!

Ibland är hon smart den lilla arga kärringen!!


Länge höll hon på.

Men se, jag är en ganska smart häst, för jag har kommit på att om jag inte står stilla så får jag hö!!! Hahahaha!!!

Och kärringen går på det varenda gång!!


HA!


Matte suckar och skakar på huvudet.

Men igår..... VAD det kliade!!


Sen tog hon tag i mitt grimskaft, satte på Raggis grimma och grimskaft och så tyckte hon att vi skulle gå iväg??


MEN VÄNTA NU!!!
Jag kan INTE gå ut och se ut sådan här!!!


MATTE????? HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ?

Menar du allvar???


Det gjorde hon..

Jag höll på att skämmas ihjäl!!


Men det var ganska skönt fast det var fult.


Men på ridbanan...

Vad det var skönt att få bralla lite!!!


Man kan inte göra det i våran hage... 

Men Raggis, han bara stod och glodde.


Så kom E. Och vet ni, hon började greja med de där läskiga sakerna !!!


SHIT!!! 


Hon sa att det var hinder?


Vadförnåt??


Raggis sa att man hoppar över sånt.


Men jag hajar inte... Vaddå???


När E hade gjort ett sånt där hinder tog matte tag i Raggis och gick fram med honom till det där..

Och han HOPPADE ÖVER????

Jag skrek AAAAAAAAAAAAAAAAAAKTAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Men Raggis bara garvade åt mig.


Matte med...


Shit, läskiga grejer de får för sig människorna..


Men jag sprang där och lekte.

Raggis var verkligen skittråkig.

Han bara stod och glodde..


Matte sprang och jagade honom. men till slut kunde han itne stå emot brallet längre!!

Undrar vad kärringen hittar på idag?? 

Av Mie Hellberg - 13 april 2011 14:48

Har varit ute en sväng med hundarna och plockat blommor.


Skitsvårt att få hundarna att plocka blommor, men vad fanken, det är väl värt ett försök?? Hahaha!!

Skämt åsido, men hundarna tyckte att det var riktigt kul att springa runt och leka med pinnar!


Våren luktar gott!

Och nu vet man att det snart börjar bli grönt och skönt!


Nu sitter jag här och muttrar över att jag inte tog med kameran ut på promenaden!!


Ska ta med den en annan dag!

Funderar över detta med hemsidan till Bunn.


Inte lätt att få folk att komma med förslag om vad de vill se på hemsidan...

Har frågat om och om igen.

Men ingen reaktion.


Jag vet att det finns folk med åsikter, men inte fanken är det någon som säger nåt..

Trist!

Det är ju mina bilder, alla utom 1 faktiskt , som finns på hemsidan.

Och i bildbanken.

Ingen som skickar in bilder heller..

Lite trist att hålla på när det inte blir någon direkt respons..


Men vad fanken, jag kanske hittar motivationen igen..


Tills dess ignorerar jag gnällspikar.

Presentation

En virrpannas funderingar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards