krokodilvirrpannan

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Skyddsänglarnas hårda arbete!

Av Mie Hellberg - 7 maj 2011 21:27

Igår var jag ut för en liten olycka.

Jag var på väg med brukare och dennes vuxne son , i brukarens bil då vi hamnade i en bilkö.

I sakta mak färdades vi framåt.

Plötsligt small det till.


Vi hade blivit påkörda bakifrån.

I låg hastighet, men tillräckligt för att brukaren skulle få ont i nacken.

Jag slog i mitt huvud i nackstödet.


Polisen som kom till platsen konstaterade att jag inte gjort något fel, utan att det totala ansvaret låg hos killen som körde på oss.


Han hade enligt polisen, begått ett trafikbrott och skulle få böter.

Rätt.

Han har brustit kraftigt i sin uppmärksamhet och han har inte hållit avstånd till framförvarande fordon.


Idag är jag lite stel i nacken och har huvudvärk (jag har spänningshuvudvärk i vanliga fall) men jag mår bra.


Men jag tycker att det är ganska otäckt att ha blivit påkörd!

Och jag är oerhört tacksam att det gick så sakta!!


Skyddsänglarna arbetade hårt igår.

Tur att de har fått vila idag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mie Hellberg - 17 juni 2011 08:39

Tankar spinner runt i huvudet. Vad är det som hindrar oss från att uppnå önskade mål?   Är det fysiska begränsningar? Ekonomiska? Vad hindrar DIG från att uppnå DINA mål?   I mitt fall är det ekonomi som styr. Jag har en idé som jag s...

Av Mie Hellberg - 8 juni 2011 07:47

Det talas mycket om barnfattigdomen i Sverige. Det är bra att det talas om.   Absolut, men det är dags att gå till handling! Vi lever i ett samhälle där det konsumeras i oändlighet.   Man ska ha saker. Och har man inte det senaste så är...

Av Mie Hellberg - 4 juni 2011 20:03

Vilken dag! Well, det började redan igår.. Hundarna hade varit ensamma hela dagen eftersom jag var iväg och satte staket.   Så efter att ha frågat Brukaren så fick jag lov att ta med mig hundarna till jobbet! Vårdhundar blev de ju då och hade...

Av Mie Hellberg - 2 juni 2011 22:09

Det är viktigt tycker jag. Att få tid till sig själv.   Till sina tankar.   Jag tycker om att vara ensam. Ensam i tystnaden. Där läker min själ.   Där finner jag svar. Där finner jag fler frågor.   Har haft en del egentid i ty...

Av Mie Hellberg - 27 maj 2011 21:25

Jag tackar Mimmi för denna text som jag kopierat eftersom jag tycker den är alldeles underbar!!     " 1920 skickades i Sverige broschyren "anvisningar till firande av Mors dag" ut. I 6 punkter undervisar den hur svenskarna skulle fira denna nya...

Presentation

En virrpannas funderingar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards